Tomu říkám serioznost !

January 22, 2009

Řeším teď jeden velmi zajímavý, leč řekl bych bohužel ne až tak ojedinělý případ: webové stránky…

Představte si, že jste firma, která chce prorazit na trhu se svým produktem. Jedna z vůbec prvních věcí, kterou typicky uděláte (pokud nejste z oboru) najmete odborníka na marketing, který s vámi řeší mimo jiné i váš nový web. Plni entuziazmu tedy vyložíte vaše představy o tom, co by měl web obsahovat, zadáte deadline, domény, které chcete registrovat, do kdy má být vše zprovozněno a důvěřujíc profesionálovi, přenecháte zbytek jemu. Po chvíli čekání zaváháte, jestli zavolat nebo nezavolat, jak vypadá postup s vaší zakázkou, ale pak si uvědomíte, že jste práci zadávali včera, tak volání ještě odložíte…

Když však uplyne další týden, pak další, a pak měsíc a vy stále nemáte o vašem webu ani jedinou zprávičku, začne vám to vrtat hlavou. Zavoláte tedy vaší marketingové a PR agentuře, abyste se dověděli nějaké novinky ohledně webu. Agentura briskně kontruje tím, že se web připravuje a přizvou vás, abyste ze stránek s templaty vybrali jeden, který vám nejvíce vyhovuje. Něco se rýsuje, řeknete si…

Když ale čekáte další měsíc, tak už začínáte být neklidní. Říkáte si, deadline je tady za chvilku, přijedou za mnou dodavatelé produktu a budou chtít vidět nějaký postup. Kromě improvizovaného loga, stále nemáte nic v ruce. Zavoláte tedy vašeho marketingového poradce a velmi slušně a decentně mu naznačíte, že jste zbytečně dodavateli vašeho produktu, se kterým chcete získat trh, museli vysvětlovat, proč po třech měsících, ještě není hotový web. Marketingový poradce vás polituje a odvětí, že se s tím pokusí něco udělat.

Den před deadlinem, 3,5 – 4 měsíce po zadání projektu: čekáte, jestli se ozvou sami, jestli se máte ozvat vy, jestli se máte jít zastřelit nebo jít zastřelit je. Uklidníte však vášně a ututláte se myšlenkou, že třeba zítra – na deadline – s tím přijedou jak na bílém koni.

Den D: nic se neděje a tak opět začnete jednat s marketingovou a PR agenturou, která vás ujistí, že na vašem webu se skutečně pracuje a že bude potřeba posunout deadline. Se zatnutými pěstmi tedy svolíte a posunete deadline o měsíc.

Za onen měsíc (teď to bude možná trochu monotónní), kdy se opět nic nedělo, oznámíte PR agentuře, že se zakázkou končíte a o stránky nemáte již více zájem. Co se ale neděje: marketingová agentura vám obratem posílá mail, že na pofiderní adrese jmenoVasiFirmy.ic.cz je k vidění náhled vašich stránek, který tam byl už včera umístěný.

Rychle se podíváte tedy na danou url a zjistíte, že jediné co za celou dobu pěti měsíců bylo uděláno, je že do xml souboru, který slouží k ovládání plně Flashového menu z templatu, někdo během 30ti sekund napsal pár českých názvů představujících menu a během dalších 20ti sekund vyměnil logo templatu za vaše. Dále jste byli seznámeni s tím, že firma bude potřebovat další finanční prostředky pro pokračování s vaší zakázkou .

Dva dny na to se ale rozhodnete kontaktovat jiného dodavatele, se kterým začnete jednat zcela od začátku. Chcete zakončit webový projekt se stávající marketingovou a PR agenturou (při zachování dalších aktivit vedených s ní) a plně se soustředit na spolupráci s novým dodavatelem. Spolupracovat s ním samozřejmě budete i na hodnocení celé dosavadní situace a na jejím vyřešení. Ukázalo se totiž, že firma, která “pracovala” na webu z templatu požaduje za krytí výloh za template 10.000 Kč. Zvolený template však při stávajících cenách stojí pod 1500 Kč a činí tedy požadovaný obnos zcela neopodstatněný. Navíc ani nebyly registrovány požadované domény, které byly tak celou dobu otevřeny a mohly ohrozit konkurenční výhodu produktu.

S poctivostí nejdál dojdeš. Heh…

A co z tohoto, až pohádkově pitoreskního, příběhu vyplývá? Amatérů, budižkničemu a podvodníků je všude stále požehnaně. Zbytek nechám na vás 🙂


4 Odpovědí na “Tomu říkám serioznost !”

  1. Hezký příběh… 🙂

    Tobě už se snad něco takového stalo?

  2. Ted to resim 😉 Proto jsem o tom napsal. Je to fakt zarazejici…

  3. Tady je jediné řešení: zveřejnit podrobnosti a především jméno dodavatele. Jinak to jsou jen plky.

  4. V ramci sportovnosti toto samozrejme nebudu delat.

Legi Intellexi Condemnavi